Is behanger Asten goed en goedkoop?

Zeker, wij hebben zeer goede ervaringen in behanger Asten.

Het is een betrouwbaar behangbedrijf dat een leuke actie heeft.

Voor de beste prijs kunt u altijd contact opnemen met Bouwsector Nederland.

Hier kunt u vrijblijvend een gratis offerte aanvragen.

Behanger Asten

Een geschiedenis van behang uitgelegd door behanger Asten

Dit zijn leuke nieuwtjes, historie en tips van behanger Asten.

De vroegste makers en verkopers van behangpapier waren kantoorboekhandels.

George Minnikin en Edward Butling verkochten papieren gordijnen en “Shop-Books, Locket-Books, and Good and Stationary Wares” in het laat 17e-eeuwse Londen.

Veel van onze informatie over de behanghandel in de 17e en 18e eeuw is ontleend aan handelskaarten, billheads en facturen.

Deze lijsten, en illustreren af ​​en toe, de verschillende soorten en stijlen behang die ze verkochten en in sommige gevallen vervaardigden.

1. Waar is de productie van behang begonnen volgens behanger Asten

Voordat de lokale behoefte toenam, deed Londen dienst als productie- en handelscentrum.

Tussen 1690 en 1820 had Londen 500 papierwaren, papierhangers en papierzeefjes.

In 1800 was Londen verantwoordelijk voor de productie van 90 procent van alle 255.731 Britse behangpapieren.

In eerste instantie kochten klanten papierhangers rechtstreeks bij de fabriek in plaats van via een tussenpersoon.

1.1 Wie begon met het drukken en verkopen van hun eigen ontwerpen?

Echter, tegen het midden van de 18e eeuw, modieuze stoffeerders.

Zoals Thomas Bromwich en Thomas Chippendale begonnen met het drukken en verkopen van hun eigen ontwerpen.

Klanten bleven papieren ophangingen rechtstreeks bij de fabrikant kopen.

Deze ondernemingen, die zich bezighielden met meubels en het textiel dat voor de inrichting werd gebruikt, waren vergelijkbaar met binnenhuisarchitecten die tegenwoordig actief zijn.

2. Bedrukking op maat

In de meeste gevallen kozen klanten papier in het magazijn of uit opgestuurde monsters en werd het speciaal voor hen gedrukt.

“Ze hebben geen voorraad, maar beloofden dat ze binnen een week klaar zouden zijn”, schreef een klant.

Ondanks dat het een in Londen gevestigd bedrijf was, schreven ze: “We sturen graag een arbeider om de krant op te hangen.”

Hier lees je over de voordelen van glasvliesbehang en renovlies.

2.1 Hoe hielp de advertentie bij de verkoop van behangpapier?

Provinciale stoffeerders en dealers promootten hun goederen door de Londense roots van de producten die ze verkochten te benadrukken.

William Armitage adverteerde dat hij “onlangs was teruggekeerd uit Londen, waar hij in een prachtige reeks papieren gordijnen lag.

Samuel Best adverteerde in Norwich als een” kast- en stoelenfabrikant, gewone en decoratieve papierhanger, taxateur en huisagent. ”

Hij verklaarde dat hij taken “smaakvol” kon uitvoeren vanwege zijn expertise “in enkele van de eerste huizen van Londen.”.

Londen mode komt vaak aan.

3. Hoe sterk was de concurrentie tussen de verschillende provincies?

Een gloednieuwe collectie behangpapier die qua kwaliteit door geen enkel ander huis in Groot-Brittannië kan worden overtroffen.

Hij verwees naar het feit dat zijn behangpapieren superieur waren aan die van enig ander huis in Groot-Brittannië.

Papierbevlekkers begonnen al snel hun producten te vergelijken met die van Londen.

Hargrave & Plowman in Leeds legden de verklaring af dat ze nu nieuwe patronen aan het maken waren in flock, mock flock en inferieur papier.

3.1 Die aanzienlijk onder de Londense Prijzen zal worden verkocht, en even goed van kwaliteit.

Handelskaarten voor fabrikanten verschenen voor het eerst aan het einde van de 18e eeuw.

En begon de betrokkenheid van de bedrijven bij de internationale handel in detail te beschrijven.

Paper Hangings van elke soort voor binnenlandse handel en export was een product dat werd geadverteerd door de heren Crompton & Spinnage.

3.2 Welke invloed hadden de kosten van behang op hun verkoop?

En Ballard & Co. van Finsbury Square, Londen, beweerde dat “exportorders snel werden uitgevoerd” in het begin van de 19e eeuw.

Aan de andere kant lijkt het erop dat de prijs een overweging was die sommige potentiële kopers ontmoedigde.

In een brief aan haar dochter Lady Bute op 22, 1749, verklaarde Lady: “Ik heb gehoord over paperhangings en dacht erover een pak te bestellen.”

Verder vertelde ze dat haar was meegedeeld dat ze hier zo duur zijn als damast, wat een einde maakte aan mijn nieuwsgierigheid.”

3.3 Kwaliteit en artistieke uitmuntendheid

In 1839 werden in het hele Verenigd Koninkrijk op grote schaal Franse papieren geïmporteerd.

Een schrijver van Art Union Journal waardeerde de kwaliteit en artistieke uitmuntendheid van deze stukken, ondanks hun rijkdom en verfijning.

In de VS waren er meer Franse kranten dan Engelse (vooral toen de invoerrechten in 1861 werden afgeschaft).

De decorateurs van het Witte Huis uit 1800 bespraken “patroon, Franse of Engelse papieren kiezen”.

4. Conventionele grafische handelskaarten uitgelegd door behanger Asten

Bovendien noemt de president van de Verenigde Staten het Witte Huis, vaak bekend als 1600 Pennsylvania Avenue, zijn officiële residentie.

Naast de meer conventionele grafische ruilkaarten werden ook verschillende andere vormen van reclame gebruikt.

Fabrikanten van weelderig panoramabehang maakten hun nieuwe ontwerpen bekend met promotiebrochures.

En gekleurde litho’s waarop het hele ontwerp op één uitklapvel te zien is.

4.1 De behangpatronen werden gepubliceerd in boeken

Deze praktijk is doorgegaan tot in de 21e eeuw, zoals blijkt uit de behangcollectie van Vivienne Westwood voor Cole & Son (2009).

Vanaf het midden tot het einde van de 19e eeuw kozen klanten hun papier uit gebonden patroonboeken die voorbeelden bevatten van alle patronen en kleurstellingen in het huidige assortiment van een fabrikant.

Naast elk monster zat een label met de naam van het ontwerp en in sommige gevallen de prijs van het patroon.

4.2 Veranderende smaken en decoratiestijlen

Verdere inzichten in de behanghandel, veranderende smaken en decoratiestijlen vindt u in de orderboeken van decorateurs Cowtan & Sons.

Elke bestelling wordt gedetailleerd beschreven op naam van de klant.

En de naam en/of het adres van het huis, met kleine staaltjes van de papieren (en sommige stoffen).

Die werden vervolgens hieronder geplakt, met aan elk een briefje dat de kamer aangaf waarvoor het bedoeld was.

Hoe onze behangservice tot leven komt in jouw huis!

5. Groei van de industrie en de mechanisatie van de productie

Herhaalde bestellingen voor hetzelfde huis laten ons zien hoe vaak mensen opnieuw inrichtten en hoe de smaak was veranderd.

Tegen het midden van de 19e eeuw, met de groei van de industrie en de mechanisatie van de productie, werd behang door iedereen gebruikt.

Tegen het einde van de 19e eeuw maakten verschillende ondernemingen behang, waaronder Heywood, Higginbottom & Smith en Jeffrey & Co.

Die zelf adverteerden als fabrikanten van ‘Art wallpapers’, meestal met de hand bedrukt en ontworpen door William Morris en Walter Crane.

5.1 Verkoop van behang in winkels

Aan de andere kant waren er maar een paar winkels die open waren voor klanten uit het grote publiek.

Grotere fabrikanten als Essex and Co. en Jeffrey & Co. hadden imposante showrooms.

Waarin het assortiment van hun producten werd weergegeven.

Deze bevonden zich echter in Londen en hun primaire doel was om Sandersons te verhandelen.

5.2 Verkoop van behang in showrooms

In januari 1895 werd een nieuwe showroom aan Berners Street 53 geopend voor de handel.

Papier op de muren, op scharnierende schermen en in patroonboeken.

Liberty & Co. en Morris & Co., die woninginrichting verkochten, boden behang rechtstreeks aan het publiek aan.

Over het algemeen kocht de gewone klant behang van zijn binnenhuisarchitect.

6. De boeken met behangpatronen werden door mensen bijgevuld

Die had daarvoor een aantal patroonboekjes op voorraad.

Dit gaf decorateurs een onevenredige hoeveelheid autoriteit over de keuze van de consument.

Vooral omdat het hen meer om winstmarge ging dan om artistieke uitmuntendheid.

Lewis F.Day (die voor Jeffrey & Co. ontwierp) protesteerde (die onder andere voor Jeffrey & Co. ontwierp).

6.1 Wat was de marketingstrategie voor de verkoop van de wallpapers

In een artikel in het Magazine of Art in 1897 adviseerde hij lezers om “de namen van de beste papierbevlekkers te achterhalen en erop aan te dringen hun boeken te zien”.

Hij suggereerde dat dit de beste manier was om ervoor te zorgen dat ze een volledige keuze hadden uit de vele ontwerpen die toen beschikbaar waren.

Geleidelijk aan, met de opkomst van warenhuizen.

Naast degenen die zich specialiseerden in het volledige assortiment woninginrichting, werd behang op grotere schaal beschikbaar.

6.2 Laat 19e-eeuwse literatuur over interieurinrichting

Laat 19e-eeuwse literatuur over interieurinrichting en huishoudbeheer verschafte advies en informatie voor de gemiddelde klant.

The Journal of Decorative Arts benadrukte “de macht die wordt uitgeoefend door die ‘Home Art’-schrijvers.

Die zelf schrijven voor de decoratieve opvoeding van onze vrouwelijke klantenkring.”

De schrijvers van deze gidsen en artikelen waren vaak specifiek in hun advies over behang, waarbij ze de producten van fabrikanten aanbeveelden.

6.3 Hoe de ontwerpen van behang de genderspecificiteit beïnvloedden?

Jeffrey & Co., Woollams en Essex & Co. Grew worden vaak genoemd als betrouwbare bronnen van goed behang.

En de ontwerpen van William Morris en Walter Crane zijn het meest geïllustreerd of beschreven.

Eerdere ruilkaarten en advertenties toonden mannelijke en vrouwelijke consumenten die samen aan het winkelen waren.

Maar voorbeelden uit de eeuwwisseling suggereren dat de keuze voor behang alleen door de vrouw was.

6.4 Mannen gaven de verantwoordelijkheid voor het kiezen van behang voor in huis aan hun vrouwen

Uit de 18e eeuw vinden we voorbeelden van mannen die de verantwoordelijkheid afschuiven op vrouwen als het gaat om het kiezen van behang.

In de 19e eeuw gingen schrijvers over woninginrichting ervan uit dat hun lezers vrouwen waren en dat het huis een creatie van een vrouw was.

John Ruskin zei dat het “intellect van een vrouw niet bedoeld is voor innovatie of creatie, maar voor lief organiseren, ordenen en vastberadenheid”, vaardigheden die nodig zijn om een ​​huis te versieren.

7. Behangeffect op de stemming van mensen vertelt behanger Asten

Deze visie kreeg de overhand in The House in Good Taste (1913): “Het is de persoonlijkheid van de minnares die het huis uitdrukt.

Mannen zullen altijd welkom zijn in onze huizen, ongeacht het niveau van tevredenheid dat ze daar kunnen bereiken.

Door de Fabrikanten uit de jaren 1920 en 1930 richtten zich rechtstreeks tot de “dame des huizes”, wat haar smaak en onderscheidingsvermogen vleide,

En speelden in op haar verlangen om het beste voor zichzelf te hebben, en vooral voor haar familie.

7.1 Nu betrekken zowel mannen als vrouwen zich bij beslissingen over woninginrichting

Het verbeteren van je huis (doe-het-zelf) is een belangrijke vrijetijdsbesteding geworden en er wordt regelmatig verbouwd.

Behang wordt niet meer verkocht in de enorme hoeveelheden die het was in de 19e en 20e eeuw.

Maar het blijft een populaire keuze tussen een reeks andere wandbekleding en wandbehandelingen.

Met veel achtergronden imiteert nu effecten zoals stippelen of rollen van vodden.

7.2 Waar kiezen klanten voor?

Papieren kunnen worden gekocht bij doe-het-zelfwinkels in elke stad en in magazijnen buiten de stad.

Maar ook van decorateurs en de fabrikanten zelf.

Klanten kiezen de stijl, afwerking en kleurstelling door respectievelijk catalogi, stalen en stalenboeken te raadplegen.

De overvloed aan tijdschriften en websites op het gebied van interieurontwerp en interieurdecoratie online, evenals programma’s voor het verbouwen van huizen en make-overshows op tv, kunnen inspiratie bieden.

Advies behanger Asten

Je kunt via Bouwsector Nederland gemakkelijk behanger Asten inhuren.

Wil je meer informatie over de mogelijkheden?

Neem dan contact met ons op!

Schrijf je hier in voor onze gratis nieuwsbrief met behangtips.