Behanger Beekbergen heeft talent
Het professionele team van behanger Beekbergen kunnen wij aan iedereen aanraden.
Niet alleen de prijs van deze behangers is goed maar ook het behangwerk wat ze leveren.
Mocht u tijd hebben dan moet u maar even kijken naar hun reviews en geleverde werk.
Mocht u vrijblijvend een offerte willen dan kan dit geheel kosteloos.
De tips van onze behangers in Beekbergen
Behang reclame in de jaren zeventig en tachtig.
Het gebruik van shag pile-tapijten, lavalampen, fakkels, enz. werd afgekeurd omdat ze als retrograde werden beschouwd.
Maar die dagen zijn allang voorbij; de jaren zeventig maken al bijna 20 jaar een gestage comeback in mode, muziek en design.
Het is onmogelijk om nog een decennium aan te wijzen dat een grotere invloed heeft gehad op de trends die daarna kwamen.
De BBC ging zelfs zo ver dat ze de jaren zeventig tussen de jaren veertig en negentig in 2009 “het meest modieuze decennium” noemde.
1. Advertenties op behangpapier uit de jaren zeventig
Een tijdspanne die getuige was van een ongekende uitstorting van creatieve energie in de architectuur-, design- en mode-industrie.
Wat begon in de jaren zestig als een reactie tegen het minimale, sombere ‘bourgeois design’ van die tijd, ging door tot in de jaren zeventig.
Hippie, Ethno, Glam, Punk en Pop leken vreedzaam naast elkaar te bestaan als hun eigen afzonderlijke mode bewegingen.
Het maakte niet uit wat het was, want het kon onmogelijk saai zijn!
2. Advertenties op behangpapier uit de jaren 80 volgens behanger Beekbergen
Is het zelfs maar een beetje mogelijk dat we terug in de tijd reizen naar de jaren tachtig?
Hoe nauw volgt de ene renaissance de vorige?
Na een zomer zal het komende seizoen vrijwel zeker in het teken staan van de excentrieke trends van de jaren 80.
Dit komt na een zomer die grotendeels werd beïnvloed door de ‘Flower Power’-beweging.
2.1 Ontwerpers voegen Pop Art, geometrische patronen en neontinten toe
In plaats van schoudervullingen leggen modeontwerpers zoals Missoni en Balmain de nadruk op ‘off-the-shoulder’-stijlen voor het herfst/winterseizoen 2015.
Bovendien verwerken deze ontwerpers popart, geometrische patronen en neontinten in hun kledinglijnen.
Het was niet alleen mode uit de jaren 80 die de grenzen van “goede smaak” verlegde; de architectuur en het interieurontwerp van die tijd waren even schokkend.
Het was in de jaren tachtig dat het harde, sombere en in wezen praktische ontwerp van dat decennium onder de loep werd genomen.
2.2 Hoe ontwerpers in de jaren 80 het uiterlijk van behang veranderden?
Nogmaals, van ontwerpers werd verwacht dat ze een esthetisch mooie ervaring boden terwijl ze toch humoristisch en dwaas waren.
De Italiaanse bewegingen “Memphis” en “Studio Alchimia”, beide opgericht in 1981, waren innovatief als gedurfde, heldere stijl van de jaren tachtig.
Alle structurele delen van het gebouw, evenals het interieur en het meubilair, waren bedekt met heldere patronen.
Oppervlakken waren bedekt met strepen en stippen in schokkende kleurencombinaties, waaronder turkoois, roze, geel, rood en blauw.
2.3 Behang als kunstwerk
Je zou zelfs zo ver kunnen gaan om deze plek te omschrijven als een ‘compleet kunstwerk’.
Hoewel deze gedurfde patronen misschien even wennen zijn, zijn ze sinds 2014 aan een opmars
Nathalie Du Pasquier, mede-oprichter van de Memphis-groep, heeft haar stoffen ontwerpen laten zien op onder andere American Apparel en het.
En heeft het milieuvriendelijke, avant-gardistische “New Design” uit de jaren 80 ook zijn weg gevonden naar huiskamers in het hele land?
2.4 Dit tijdperk was gericht op meer minimalistische woonaccessoires
Nee, want veel mensen kopen nog steeds IKEA-meubels en witgekalkt houtsnippers behang.
De gedurfde kleuren en drukke patronen van de jaren 70 waren niet meer in de mode.
In de afgelopen jaren is een eenvoudiger, meer minimalistisch interieur steeds populairder geworden.
Witte muren, stijgende olieprijzen en negatief nieuws over PVC en andere synthetische materialen droegen allemaal bij aan de historisch lage markt voor behang.
2.5 Hoe ging het in deze jaren met behangpapier?
Als direct gevolg hiervan zakte de markt naar het dieptepunt in de geschiedenis en heeft zich sindsdien niet meer hersteld.
Dit wordt een test voor de bedrijven in Nederland die actief zijn in de behang productie-industrie.
Ze reageerden door een marketingcampagne te lanceren met de slogan “Stick it on” en een nieuw kwaliteitszegel, de RAL “voor ecologische onschadelijkheid”.
Een vurig principe dat wordt ondersteund door onconventionele rechtvaardigingen en scherpzinnige inzichten.
Advies behanger Beekbergen
Wil je advies ontvangen van het beste behangbedrijf van Beekbergen?
Dan neem je natuurlijk contact met ons op!
Je kunt je inschrijven voor onze gratis nieuwsbrief over behangtips en meer!