Goed werk van behanger Gemert

Al een hele hoop jaren werken wij met behanger Gemert samen.

Wij zetten hun behangers in voor nieuwbouw en ook bestaande bouw.

Ze rekenen goedkope m2 prijzen en komen afspraken met ons na.

Een prima behangbedrijf dus waar u hier een offerte voor kunt aanvragen.

Behanger Gemert

Flock Behang tips van behanger Gemert

De oorspronkelijke bedoeling achter het maken van vlokkenbehang was om de indruk te wekken van duurdere gordijnen van gesneden fluweel.

In het verleden werd het vervaardigd door een stof toe te passen die bekend staat als “flock”.

Dat was een bijproduct van de wollen stoffenindustrie en was verkrijgbaar in poedervorm.

Naar een met lijm gecoate stof om een ​​patroon of dessin te produceren met een verhoogde fluweelachtige textuur.

Tegenwoordig maken we veel gebruik van scanbehang en glasvezelbehang.

1. Wat betekent de term Flock volgens behanger Gemert?

De term “kudde” wordt in de moderne tijd niet meer gebruikt omdat deze is vervangen door kunstmatige vezels zoals polyester, nylon of rayon.

Het is niet bekend wanneer de eerste flockbehang werd vervaardigd.

Handelskaarten en advertenties uit de late 17e eeuw tonen echter aan dat ze op dat moment beschikbaar waren voor consumenten.

In de jaren 1730 verschenen kuddepapieren die damast of fluweel imiteerden.

1.1 Damast is een stof die gemaakt kan worden van zijde of linnen

Damast is een stof die kan worden gemaakt van zijde of linnen en het patroon is in de stof geweven.

Het lijkt erop dat er in deze periode vrij weinig patronen waren om uit te kiezen.

Er zijn meerdere exemplaren van een bijzonder prachtig ontwerp ontdekt.

Op de meeste overgebleven exemplaren is het roze vervaagd tot geel.

1.2 Waar werd het voor het eerst geplaatst?

Bovendien werd het rond de jaren 1730 opgehangen in de Queen’s Drawing Room in Hampton Court Palace en in andere stads- en landhuizen.

Vlokpapier bleek buitengewoon duurzaam te zijn, misschien zelfs meer dan de stoffen gordijnen die ze imiteerden.

Als gevolg hiervan boden vlokkenpapier, ondanks hun relatief hoge kosten in vergelijking met ander modern behangpapier, een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Een ander voordeel dat vlokpapier had ten opzichte van textiele wandbekleding was dat de terpentine die in de lijm werd gebruikt.

1.3 De grootschalige formele patronen

Dat werd gebruikt om de kudde te fixeren, beschermde de papieren tegen motten.

De ontwerpen zelf bleken een lange levensduur te hebben, met een aantal van de grootschalige formele patronen.

Met name de zogenaamde “Privy Council-kudde”, die nu beter bekend staat als “Amberley” – wordt tot op de dag van vandaag aangeboden.

De ontwerpen van vlokpapier uit het begin van de 18e eeuw zijn blijven bestaan.

1.4 Gouden standaard voor uitstekende smaak

Als een soort gouden standaard voor een uitstekende smaak die niet wordt beïnvloed door wisselende rages.

Dit komt omdat flockpapier is vervaardigd in elke stijl die er eerder is geweest.

De meest luxueuze flockpapieren hebben een uitgebreid herhalend ontwerp dat vaak tussen de 1,8 en 2 meter lang is.

Deze bladen zijn gemaakt om te worden gepresenteerd op formele locaties zoals grote herenhuizen.

1.5 Barokke patronen op grote schaal

Er waren gelegenheden waarbij papieren in meer dan één kleur werden gevlokt.

Wat resulteerde in een effect dat zowel weelderiger als rijker was.

Barokke patronen op grote schaal die symmetrisch rond een verticale as waren, waren geschikt voor formele omgevingen.

En grote kamers, maar die werden niet gebruikt in privékamers die van bescheidener omvang waren.

1.6 Selectie van gevlokte patronen

Voor deze kleinere kamers was er een selectie van gevlokte patronen beschikbaar.

Variërend van rechtlijnige patronen tot asymmetrische bloemmotieven die deden denken aan moderne zijde.

Een van de slaapkamers in Clandon Park in Surrey, gelegen in het graafschap Surrey, had dit soort papier.

Die had een gele achtergrond, blauwe sjablonering en donkerblauwe kudde.

1.7 Ontwerpen voor flockpapier

Ontwerpen voor flockpapier werden snel aangepast om de steeds evoluerende modetrends weer te geven.

Het vroegst bekende voorbeeld van flockpapier kwam uit Saltfleet Manor in Lincolnshire.

Het bevatte een geformaliseerd patroon met architectonische details en decoratieve motieven die typerend zijn voor de 17e eeuw.

Die begon in de jaren 1740, werd in deze tijd ook in kudde geproduceerd en er werden ook chinoiserieontwerpen in kudde geproduceerd.

Wij behangen alles voor je in huis, dus neem gerust contact op!

1.8 Populair formeel ontwerp met rococo-kenmerken

Heel wat van deze vlokken met het kleine dessin werden in verschillende slaapkamers gehangen.

Op andere plaatsen, zoals salons en salons, waren ze gemeengoed.

In de jaren 1759 en 1760, de kamers op de eerste verdieping van het herenhuis van Sir William Robinson aan Soho Square 26 in Londen.

Die waren versierd met een populair formeel ontwerp met rococo-kenmerken.

1.9 Het patroon bevatte massaal kleuren rood en geel

Het patroon kenmerkte massale kleuren rood en geel op een achtergrond van roze.

Er is een kleine kans dat een van de kamers die met kudde waren gedecoreerd, zou zijn gebruikt om te eten.

Omdat vlokpapier de neiging had om de geur van voedsel vast te houden.

Naast het verzamelen van vuil en stof, werden ze in dit verband dan ook algemeen als ongewenst beschouwd.

1.10 De prijs van het papier

De prijs van het behang was 9 shilling voor elk stuk dat 12 meter lang was, en er was een totale voorraad van 414 meter.

“Crimson Embossed paper” is hoe het wordt genoemd in de gespecificeerde rekening die Chippendale verstrekt.

Omdat flocken een verhoogd oppervlaktepatroon genereerde, vergelijkbaar met dat geproduceerd door reliëf, de uitdrukking “reliëf”.

Wat vaak voorkomt op handelskaarten, schijnt een alternatieve naam te zijn geweest voor kudde.

1.11 Crimson kudde met een rococo bloemmotief

Over het algemeen lijkt het erop dat de grootte van het ontwerp van de kudde in verhouding stond tot de grootte van de kamer.

Desalniettemin zijn er ook gevallen waarin zeer grote patronen in kleine ruimtes worden geplaatst voor een overweldigend effect.

In het jaar 1781, een karmozijnrode kudde met een rococo-bloemmotief.

Dat werd gebruikt om de muren te versieren van een van de slaapkamers in het Webb-herenhuis in Wethersfield, Connecticut, in de Verenigde Staten.

1.12 De status van de gast was van invloed op de papierkeuze

In een kamer met zulke lage plafonds en een lage plafondhoogte, creëert het een verontrustend effect wanneer het van het plafond naar de vloer wordt gehangen.

Er wordt gezegd dat het werd opgehangen ter voorbereiding op een bezoek van George Washington, de eerste president van de Verenigde Staten.

Waarschijnlijk heeft de status van de gast meer invloed gehad op de papierkeuze dan de grootte van de kamer.

2.  ‘Nette kudde’, vertelt behanger Gemert

Koppels waren vaak duurder dan andere soorten papier met blokdruk.

En de meerderheid van de exemplaren die vandaag bewaard zijn gebleven, werden bewaard in de huizen van rijke mensen.

Er zijn echter weinig gevallen waarin dit niet het geval was.

“Mock flock” -papier werd verstrekt aan personen die niet over de financiële middelen beschikten om het echte artikel te kopen.

2.1 Flock papier door gebruik te maken van effen zwarte blokgedrukte secties

Deze papieren bootsten vlokpapier na door gebruik te maken van effen zwarte blokgedrukte secties op een mozaïekachtige achtergrond, waardoor het lijkt alsof ze echt vlokpapier zijn.

Dit soort papier werd van oudsher gezien als meer geschikt voor gebruik in slaapkamers.

In april en mei 1760 hing hij een groene nepvlok in een slaapkamer op de tweede verdieping voor £ 3 2s.

Kuddes bleven de veranderende mode in textielontwerp weerspiegelen, en ondanks de vele verschillende architectonische ontwerpstijlen bleef er vraag naar.

2.2 Sir William Robinson gaf opdracht tot een dubbele kudde voor zijn Soho Square-huis.

In de jaren 1820 bleven ontwerpers naast lichtere, informelere vormen ook imposante formele patronen bedenken.

Flocking werd gebruikt om bloemen, Egyptische randen en trompe-l’oeil bedrukte ‘draperieën’ te versieren.

De gevlokte gebieden van 19e-eeuwse kudden werden blind gestempeld (wat een depressie veroorzaakt) om een ​​reliëfafwerking te geven.

Een verandering in de productiemethode maakte ze geloofwaardiger als gesneden fluwelen alternatieven dan hun voorgangers.

2.3 Populaire keuze voor het decoreren van fotogalerijen

Sinds het midden van de 18e eeuw is rode kudde een populaire keuze voor het decoreren van fotogalerijen en elke andere grote kamer met schilderijen van oude meesters.

De tint en het patroon kunnen dienen als een zeer krachtig contrapunt voor foto’s die verguld zijn ingelijst.

Thomas Bromwich ontving een betaling van £ 45 16 shilling van Sir Matthew Featherstonehaugh in Uppark in het jaar 1748.

Deze betaling was naar verluidt voor het leveren en ophangen van een rode kudde.

2.4 Engelse kuddepapieren

Het idee dat een rode achtergrond ideaal is voor afbeeldingen werd niet alleen door het grote publiek gedragen, maar ook door kunstenaars zelf.

De 18e-eeuwse Engelse vlokpapieren op Russell Square 65 waren uitzonderlijk, volgens schilder Sir Thomas Lawrence PRA

Madame de Pompadour gebruikte Engelse vlokpapieren in haar huizen in Versailles en Champs-sur-Marne.

U kunt voorbeelden van deze papieren zien op de bovengenoemde locaties.

2.5 Wie kenmerkte deze woorden van kudde, damast en fluweel?

Er werden kuddes, samen met andere soorten Engels behang, naar de Verenigde Staten verscheept.

Vanaf het begin van de jaren 1760 bevatten advertenties in de Amerikaanse krant de woorden ‘Flock’, ‘Fluwelen’ of ‘Damast’.

Beide uitdrukkingen werden gebruikt om gevlokt behang te beschrijven.

Niet elke consument vond ze echter bevredigend.

2.6 Flockpapieren behielden hun weelderige en aristocratische connecties

In 1795 schreef Lady Skipwith, een Engelse die naar de Verenigde Staten was geëmigreerd, vanuit de staat Virginia een brief aan haar agent in Londen.

In de brief verklaarde ze dat ze “een grote voorliefde had voor papier van slechts één kleur, of hoogstens twee – fluweelpapier [vlok], ik denk dat het te warm lijkt voor dit land.”

Flockpapieren behielden hun weelderige en aristocratische connecties tot ver in het midden van de negentiende eeuw.

Owen Jones, een opmerkelijke 19e-eeuwse ontwerpdenker, produceerde uitgebreide geschriften.

Engelse architect, ontwerper, kunstenaar en criticus AWN Pugin.

2.7 Flock-achtergronden kunnen worden gebruikt in een modern gotisch ontwerp

Naast die rollen stond hij bekend om het ontwerpen van prachtige flocklakens waarin gotische en middeleeuwse ontwerpen waren verwerkt.

Hij dacht dat, omdat vlokkenbehang “bewonderenswaardige alternatieven voor oude gordijnen” waren, ze een geschikt medium waren voor ontwerpen.

Dit bracht hem tot de conclusie dat vlokbehang gebruikt zou kunnen worden in modern gotisch design.

Pugin was verantwoordelijk voor het ontwerpen van al het behang dat in het Palace of Westminster werd gebruikt.

Dit zijn de voordelen van vliesbehang in je woning.

2.7 Tweekleurige blokprints

Crace & Son’s boek met voorbeelden uit 1851-1854 toont de verschillende typen en waar ze werden geplaatst.

De slaapkamers van de bedienden hadden tweekleurige blokprints, terwijl de staats- en openbare ruimtes met goud verfraaide gevlokte lakens hadden.

Pugin drong er bij Crane op aan om in 1851 reclame te maken voor zijn behangpapier in The Builder (een maandelijks tijdschrift voor architecten, ingenieurs en schilders).

The Builder was een publicatie voor architecten, ingenieurs en kunstenaars.

2.8 De grootschalige kuddes

De meeste van zijn ontwerpen, en met name de grootschalige kuddes, waren echter helemaal niet geschikt voor gebruik in een huiselijke omgeving.

Zijn tijdgenoten vonden ze overdreven kerkelijk en archaïsch voor de setting.

Charles Eastlake’s boek Hints on Household Taste uit 1868 bekritiseerde illusionistische en picturale behangpatronen.

In typische winkels zijn kuddes het beste ontwerp omdat ze niets picturaal kunnen laten zien, “zei hij.

Halverwege de 19e eeuw waren kuddes niet langer populair.

2.9 Lege en eentonige muren

Latere schrijvers van gidsen voor interieurdecoratie negeerden ze ofwel met een minachtende schouderophalen of bekritiseerden ze scherp.

Kolonel Edis merkte op: “Ik kan niets ergers bedenken dan in een 20 jaar oud herenhuis te wonen.”

Lege en eentonige muren bedekt met kleurrijke vlokpapieren met obscene patronen zijn overal.

Als het vlokpapier rood was, hingen we karmozijnrode gordijnen aan een massieve paal die op de mast van een schip leek.

2.10 Kolonel Edis

Lichtere kleuren en “hygiënisch” wasbaar papier vervingen geleidelijk de zwarte fluwelen vlokken van de Victorianen.

Waren alleen toegestaan ​​in de bibliotheek, een traditioneel plechtige en mannelijke ruimte, of als achtergrond voor portretten, aangezien ze ‘olieverfschilderijen naar een wonder gooiden’.

Hoewel veel designprofessionals een hekel hebben aan vlokken, is het product niet van de markt verdwenen.

2.11 Kunst behang

De productie van ontwerpen ging door, inclusief papier ontworpen door William Morris, Walter Crane en andere ontwerpers van kunstbehang.

De klanten van Cowtan & Son bleven tot in de jaren twintig kuddes bestellen, mogelijk ondanks of niet op de hoogte van de bevelen.

Koppels worden nog steeds gemaakt met behulp van rayon-flock en een flock-pistool, maar hun markt is beperkt tot historische restauratie.

Advies behanger Gemert

Wil je behanger Gemert inhuren of advies inwinnen?

Neem dan contact met ons op voor meer informatie en mogelijkheden.

Je kunt je inschrijven voor de behangnieuwsbrief.