Wat kost behanger Zevenaar inhuren is die pro?

Er zijn veel voordelen aan behanger Zevenaar die we graag even willen benoemen.

Als we kijken naar de prijzen van deze betrouwbare behangers dan zijn die goed.

Ook merken wij dat het werk wat ze afleveren erg goed bevalt bij ons leden.

Voor een gratis offerte kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.

Behanger Zevenaar

11 weetjes van behangers in Zevenaar

De rijke geschiedenis van behang omvat meer dan de evolutie van decoratieve motieven.

Het is een interessante kroniek van huiselijke stijlverschuivingen en technische innovatie.

Het oudste behang, uit de 16e eeuw, sierde kasten en kleinere kamers in koopmanswoningen, geen aristocratische herenhuizen.

Rond de eeuwwisseling was het populair in elke kamer van het huis, van de keuken tot de slaapkamer.

1. Hoe is het behang gemaakt volgens behanger Zevenaar?

Veel van het originele behang imiteerde geborduurd linnengoed en ander textiel, zoals gestileerde bloemmotieven en elementaire picturale thema’s.

Ze waren monochroom, gedrukt met zwarte inkt op vellen papier van ongeveer 40 cm bij 50 cm groot.

Tot het midden van de 17e eeuw werd behang in losse vellen verkocht.

Deze doorbraak leidde tot meer herhalingen en blokdruk, die tot het midden van de 20e eeuw werden gebruikt om hoogwaardig behang te vervaardigen.

1.1 Hoe werd het behang gemaakt in de beginjaren?

Bij deze methode werd een rechthoekig blok hout gebruikt en het ontwerp werd in het oppervlak uitgehouwen.

Hierna werd de geverfde kant van het blok op het papier gelegd en werd het blok omgedraaid om te printen.

Om polychrome ontwerpen te maken, werden veel blokken gebruikt, één voor elke kleur.

De rol zou met één kleur tegelijk worden bedrukt en vervolgens te drogen worden gehangen voordat de volgende kleur werd toegevoegd.

2. Belastende tijden

Tegen het midden van de 18e eeuw maakten blokdruktechnieken een grote verscheidenheid aan kleuren en ontwerpen mogelijk.

Het accijnsbureau erkende behang als een lucratieve nieuwe inkomstenkans en merkte het op.

Als gevolg van deze heffingen werden bedrijven gedwongen de kosten te verhogen en hun focus te verleggen naar luxer behangpapier.

De vraag bleef echter robuust en trendy stoffeerders zoals Thomas Chippendale bleven hun kleurrijke patronen verkopen.

2.1 Met ingelijste mensen, landschappen, bloemen en insecten

Gedurende deze tijd bloeide design met veel originaliteit.

Hoewel architecturale en landschapsmotieven geliefd waren, waren bloemmotieven, waaronder felgekleurde rozen en anjers, de duidelijke favorieten.

Een paper uit Doddington Hall laat zien dat 18e-eeuwse kamers in heldere tinten waren geschilderd.

Het prentenkabinet werd gepopulariseerd door verzamelaars als Horace Walpole, die een behang met ingelijste afbeeldingen maakte.

3. Massale ontwerpen die uitkwamen vertelt behanger Zevenaar

De meeste massale ontwerpen zijn geïnspireerd op stoffen zoals gesneden fluweel en zijden damasten en zijn gemaakt door hun patronen over te trekken.

Vlokbehang werd gemaakt door wolpoeder over een geprepareerde stof met een gedrukt ontwerp (een substantie die lijkt op lijm) te schudden.

Het wolpoeder creëerde een dikke pool die aan het oppervlak van het patroon kleefde.

Flockbehang, zoals we dat kennen, debuteerde pas aan het einde van de 17e eeuw.

3.1 Mogelijkheid om stoffen op overtuigende wijze te repliceren

Jerome Lanier, een hugenootse immigrant in Londen, patenteerde in 1634 een proces voor het aanbrengen van vlokken op geverfd papier.

Toen het populair was om muren met stof te bedekken, werd hun vermogen om stoffen op overtuigende wijze te repliceren zeer erkend en gewaardeerd.

De terpentijn in de lijm gaf vlokpapier nog een voordeel: het hield motten op afstand.

In 1735 hing er een in het kantoor van de Privy Council in Whitehall, Engeland, en de Queen’s Drawing Room in Hampton Court Palace had er ook een.

4. Chinees behang

Chinees behang, dat eind 17e eeuw in Londen werd geïmporteerd, was een nog duurdere decoratie.

Ze werden al snel de standaard in hoogwaardige wandbekleding en ze behielden die positie voor de volgende eeuw.

Chinese papieren bevatten grootschalige, niet-repetitieve visuele scènes en waren eerder geschilderd dan gedrukt, zoals Europees behang.

Hoewel de samenstelling van elke bundel vellen uniek was, onthulden de terugkerende patronen twee verschillende categorieën.

4.1 Hoe zijn behangen geëvolueerd?

De eerste schilderde alledaagse Chinese hobby’s af, terwijl de latere exotische vegetatie en vogels in een scène met struiken en bomen vertoonde.

Chinees behang werd uitsluitend voor de export vervaardigd, aangezien de Chinezen het niet in hun eigen huis gebruikten.

Behang is een luxe decor geworden vanwege zijn naturalisme, detail en perfectie.

Hun populariteit zette Europese fabrieken er echter toe aan om niet lang nadat ze waren uitgebracht, gedrukte en met de hand ingekleurde namaakartikelen te gaan produceren.

5. Massaproductie

Tot 1840 werden alle behangpapieren bedrukt met de tijdrovende en arbeidsintensieve blokdruktechniek.

Potters & Ross in Darwen, Lancashire, vond in 1839 de eerste printer voor het bedrukken van behang uit.

Naar aanleiding van het afdrukken op calico werd het papier over een grote cilindrische trommel gevoerd en bedrukt met rollen aan de basis van de trommel.

Er werd allemaal tegelijk inkt op aangebracht vanuit bakken met verschillende tinten die eronder waren geplaatst.

5.1 Machinaal bedrukte vellen

Vergeleken met blokdruk waren vroege machinaal bedrukte vellen bleek en levenloos, met eenvoudige bloemen- en geometrische motieven.

Maar niemand kon de verhoogde efficiëntie en lage kosten van het produceren van behang betwisten.

In Groot-Brittannië steeg de productie van ongeveer een miljoen rollen in 1834 tot bijna negen miljoen rollen in 1860, en de prijzen daalden tot slechts een cent per yard (0,25 pond).

Het duurde slechts één generatie voordat behang van een luxeartikel veranderde in iets dat iedereen, behalve de armen, zich kon veroorloven.

6. Ontwerp hervorming: behanger Zevenaar vertelt

Behang uit het midden van de 19e eeuw kopieerde marmer, houtnerf, stucwerk, stoffen, historische pastiches en revivalistische patronen.

Papier gedrukt in levendige kleuren met realistisch getinte koolbloemen was enorm populair.

Moderne ogen vinden het naturalisme van deze patronen aantrekkelijk, maar ze symboliseerden alles wat er mis was met Victoriaanse architectuur.

Hij beweerde dat het gebruik van naturalistische patronen voor wanddecoratie niet alleen ongeschikt was, maar ook esthetisch aanstootgevend.

Het is tegenwoordig modern om renovlies te schilderen, want het geeft hetzelfde effect als een gestucte muur.

6.1 Traditionele versiering versus realistische patronen

Hun driedimensionaliteit botste met het platte, stevige oppervlak, waardoor de illusie van valse diepte ontstond.

Pugin gaf echter de voorkeur aan ontwerpen met meer traditionele versiering dan aan realistische patronen.

Owen Jones reduceerde bloemen en bladeren tot formele, symmetrische patronen, hoewel zijn behang middeleeuwse en heraldische decoraties bevatte.

Ondanks de brede berichtgeving heeft het publiek deze concepten nooit overgenomen.

In plaats daarvan gebruikten producenten en klanten realistische ontwerpen.

7. Willem Morris

William Morris was een schrijver, ontwerper, natuurbeschermer en socialist, maar zijn behangpatronen zijn zijn meest duurzame nalatenschap geweest.

Meer dan vijftig patronen kunnen aan hem worden toegeschreven en zijn impact op de zakenwereld zal nog jaren voelbaar zijn.

Zijn kunst is een poging om de uiteenlopende stijlen van de jaren 1850 en 1860 met elkaar te verzoenen.

Het mist zowel de volledige driedimensionaliteit van de koolroos uit het midden van de eeuw als de strenge geometrie van reformistische architectuur.

7.1 Patronen omvatten wilde bloemen uit weiden en het platteland

Morris abstraheerde natuurlijke vormen door hun organische vormen en rondingen te observeren, in tegenstelling tot Pugin en anderen die een reeks historische normen gebruikten.

De meeste patronen van Morris omvatten wilde bloemen uit weiden en het platteland, geen exotische bloesems.

Willow Bough (1885) werd geïnspireerd door wilgentakken bij Kelmscott Manor.

Morris inspireerde klanten uit de middenklasse om kunst en schoonheid in hun huizen te omarmen, en zijn gestileerde natuurlijke vormen werden nagebootst in Arts & Crafts.

8. Een wildgroei aan patronen

Dit behangontwerp, met een dado die een fries vult, is een voorbeeld van het wijdverbreide gebruik van behang in Victoriaanse woningen.

In 1868 werd voorgesteld om de eentonigheid van een muur te doorbreken met een enkel patroon; tegen 1880 was het gebruikelijk in modieuze huizen.

Tussen de stoelrail en de plint is dado-papier aangebracht; toen kwam het vulmiddel en tenslotte de fries.

Toen drie achtergronden niet genoeg waren om een ​​muur te bedekken, werden plafondpapieren aan de mix toegevoegd om een ​​look met dichte patronen te creëren.

8.1 Netheid en duurzaamheid

Voor maximale netheid en duurzaamheid moet de dado donkerder zijn, terwijl de fries en het vulmiddel lichter van toon kunnen zijn.

Bij het gebruik van gedempte “kunst” -kleuren zoals groen, rood, geel en goud, kan een friesvulling en een dado-plafond visueel overweldigend zijn.

Dit was een goede optie voor trappenhuizen en gangen.

Grote friezen zoals het Peacock-ontwerp van Shand Kydd vervingen aan het begin van de eeuw plafondbekleding in artistieke kamers.

9. Kwekerij achtergronden

Er was een stijgende vraag naar gespecialiseerd behang dat voor verschillende doeleinden en omgevingen werd gemaakt.

In het derde kwart van de 19e eeuw begonnen bedrijven kinderboeken te maken om kwetsbare kinderen te beïnvloeden.

Walter Crane’s Doornroosje (1879) behang combineert esthetische aantrekkingskracht met morele opvoeding.

De roos met slapende beeldjes was een unieke techniek om peuters in slaap te wiegen, en de achtergrond was multifunctioneel.

9.1 De kleuren waren op oliebasis

Omdat de kleuren op olie zijn gebaseerd, kunnen ze worden afgesponst of in de wasmachine worden gewassen zonder te vervagen.

Sinds de jaren 1800 bevatten verf, textiel en behang arseen.

In de jaren 1870 dachten sommigen dat behangdampen dodelijk zouden kunnen zijn.

Naarmate de publieke bezorgdheid over de veiligheid van dit behang toenam, begonnen bedrijven alternatieven te maken die geen schadelijke chemicaliën bevatten.

Halverwege de jaren 1880 bracht Jeffrey & Co. gepatenteerd hygiënisch behang uit met een Doornroosje-motief en arseenvrije claims.

10. Van jazz tot pop

Tijdens de jaren 1920 en 1930 steeg de Britse behangproductie van 50 miljoen rollen in 1900 tot 100 miljoen rollen in 1939.

Hoewel klassieke gestileerde blad- en bloemmotieven populair bleven, begonnen patronen te verschijnen die waren beïnvloed door moderne kunst en popcultuur.

Jazzy zigzagpatronen en kubistische motieven streden om aandacht in designbewuste huizen.

Terwijl oosterse thema’s populair waren bij mensen die op zoek waren naar iets ongewoons.

10.1 Abstracte geometrische motieven

De sjeik (1922) had invloed op Arabische thema’s; De Fu Manchu-serie van Sax Rohmer inspireerde Chinese patronen; en het graf van Toetanchamon inspireerde Egyptische ontwerpen.

In de jaren vijftig gaf een trend die bekend staat als “goed ontwerp” de voorkeur aan eenvoudigere esthetiek.

Tegen de jaren zestig gaven platte, lineaire patronen en abstracte geometrische motieven aanleiding tot Op- en Pop-stijlen.

In 1961 vielen voorgesneden en kant-en-klaar geplakt papier, gelamineerd papier, metaalbehandelingen en schrobbaar vinylbehang samen met de doe-het-zelf-beweging.

11. Behang nu

Veel behangmakers beleefden hun hoogtijdagen in de jaren zestig en zeventig, toen de vraag groot was en stijlen toonaangevend waren.

Door de oliecrisis van 1973 gingen tal van bedrijven failliet of werden ze opgekocht door internationale bedrijven.

Concurrentie, stippelen en vodden rollende afwerkingen beperkten de verkoop in de jaren tachtig (waarin een ruw gevouwen doek wordt gebruikt om een ​​gemarmerd effect te creëren).

Behang daarentegen heeft de laatste jaren een renaissance doorgemaakt.

11.1 Digitaal printen en de heropleving van zeefdruk

Digitaal printen en de heropleving van zeefdruk stellen kunstenaars en freelance ontwerpers in staat om bij te dragen, terwijl kenmerkende muren gedurfdere, agressievere ontwerpen stimuleren.

Meer als kunstinstallaties dan als traditioneel behang, creëren Deborah Bowness en Tracy Kendall unieke papieren in beperkte oplage.

De Timorous Beasties uit Glasgow en modereuzen als Vivienne Westwood en Ralph Lauren hebben behang trendy gemaakt.

Advies behanger Zevenaar

Wil jij net als vele anderen een advies krijgen over behang voor in jouw huis?

Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden!

Je kunt je ook inschrijven voor onze gratis behangnieuwsbrief.